Aykut Gürel Presents - Gökçe Bahadır (İrem Records- 2018)

Aykut Gürel Presents  - Gökçe Bahadır (İrem Records- 2018)
Dizi oyunculuğunda ciddi bir başarı gösteren ve Türkiye’nin şöhretlerinden biri olan Gökçe Bahadır, Aykut Gürel’İn hazırladığı “Aykut Gürel Presents” temalı albüm serisinde çok iyi bir tematik proje ile karşımıza çıktı. 

Bu albümde tabii ki Aykut Gürel başta olmak üzere Gökçe Bahadır müthiş bir performans sergiledi. Projede 70ler, 80lerden oluşan on tane muhteşem nostaljik şarkı var. Şarkıların hepsi de müthiş seçilmiş şarkılar. Hem ait oldukları dönemlere damgasını vuran hem de köşede kalan ve sonrasına patlayan on tane klasik var bu albümde.  Şarkıların düzenlemelerini albümün aynı zamanda prodüktörlüğünü yapan Aykut Gürel üstlenmiş. Aykut Gürel aynı zamanda albümde gitar, piyano ve bas gitarları da çalmış. Bu projelerde Aykut Gürel kendisini çok iyi gösterebiliyor. Hiçbir ticari kaygı taşımadan hazırladığı bu projede çok büyük bir işe imza attığını söylemek istiyorum Aykut Gürel’in. Gerek şarkı seçimi, gerekse şarkıların düzenlemeleri ve bu şarkıların Gökçe Bahadır’a adapte edilmesi çok başarılı olmuş. Müzikle hiçbir alakası olmayan ve bir oyuncu statüsünde olan Gökçe, bu albümde ki performansı ile bir anda klas bir yorumcu statüsüne girdi. Şarkıları hakkı ile seslendirdi, belki öyle büyük bir sesi yok, ama karakteristik bir sesi var, bu sesini Aykut Gürel gibi bir ustanın işlemesi ile doğru şarkılarda, doğru tonlarda ve tabii ki doğru düzenlemeler de çok iyi kullandı. Ben Gökçe Bahadır’ın sesini ve yorumunu bu albümde çok beğendim. Hiç beklemediğim bir performans dinledim.

Aykut Gürel zaten çok sevdiğim bir aranjör, son yıllarda “Aykut Gürel Presents” projelerinde kendisini aştı, kaliteyi zirveye çıkarttı. Bu projede aynı şeyi yaptı. On nostaljik şarkıyı yeniden coverlarken şarkların hem orijinal veryisonlarına sadık kaldı hem de hepsine yeni bir şeyler kattı.  Bu kattığı notalar ve müzikal yorumlar öylesine yakıştı ki şarkılara, şarkıları dinlerken ayrı ve yeni bir zevk alıyorsunuz.

Albüm Nilüfer’in seksenlerin başında seslendirdiği ve albümüne adını da veren “Sensiz Olmaz” adlı şarkı ile açılıyor. Şarkının düzenlemesi manyak olmuş. Gökçe şarkıyı hakkı ile seslendirdi, duygusunu vermiş yorumunda. Aykut Gürel’in düzenlemesi ile inanılmaz oldu. Orijinalinde daha düşük tempoda olan şarkıya biraz ritim katmış, nefeslilerin eşliği ve udun yerinde ve tadında eşliği şarkıyı almış bambaşka bir yere götürmüş. Çok çok çok iyi bir düzenleme olmuş.

Orijinali son derecede depresif olan Funda’nın ilk seslendirdiği “Çaresizim” şarkısı latin bir düzenleme ile hazırlanmış. Şarkı duygusunu kaybetmeden pop – latin bir versiyonla hazırlanmış. Bu şarkıda Gökçe Bahadır’ın modern ve kent Türkçesi ile yaptığı yorum da güzel olmuş.

Ajda Pekkan’ın ilk 1983 yılında seslendirdiği “Sana Doğru” albümün üçüncü şarkısı, aynı zamanda ilk klip şarkısı. İlk yayınlandığında bu şarkı köşede kalmıştı. Daha sonra zaman geçtikçe pek çok kişi tarafından coverlandı. Zuhal Olcay ve Yeşim Salkım yorumları bunlara örnek. Aykut Gürel bu şarkıyı Gökçe Bahadır’a da söyletmiş. Şarkı pop Retro akustik bir düzenleme ile hazırlanmış. Ritim modülasyonlar, back vokaller, gitarlar, perküsyonlar … Özetle mükemmel ötesi bir düzenleme olmuş. 

Sezen Aksu’ya ait “Neye Yarar” adlı şarkı reggae ritminde düzenlenmiş.  Bestesi Ali Kocatepe’ye ait “Sen Yarattın Beni”  albümü genelinde hakim olan Pop-Latin bir soundla düzenlenmiş.  “İçime Sinmiyor” adlı Sezen Aksu klasiği yetmişlerin Retro rock sounduyla bambaşka bir yere gitmiş.  Yetmişlerin Nilüfer’in klasiklerinden “Of Aman Aman” da pop – rock – latin türde karşımıza çıkıyor. Tüm şarkılarda Gökçe şarkıcılığını hakkı ile yerine getiriyor, ama bu işte beş yıldızı Aykut Gürel alıyor. Çünkü projenin düzenleme ve repertuvarının yanı sıra mixi de muhteşem olmuş. Dolu dolu bir sound geliyor. Enstrüman yoğunluğu çok güzel ama düzenlemelerde her enstrüman bir asker disiplini içinde. Öyle gürültülü bir düzenleme yok. Enstrümanların partisyonları bir disiplin içinde gerektiği yerlerde gerektiği süre kadar kendilerini gösterip gidiyorlar. Bu tabii ki ustalık isteyen bir iş. Aykut Gürel, düzenlemeleri yaparken, geleneksel orkestrasyon yöntemini kullanmış. Adam gibi müzik dinletmiş bize.

Ajda Pekkan’ın “Ajda 90”  albümünde seslendirdiği “Hayırdır İnşallah” albümün en yeni şarkısı.  Son derecede neşeli ve kaliteli bir düzenleme ile hazırlanmış, samimi söyleyeyim özellikle vokallerinde zenginliği ile şarkı orijinalinden daha güzel olmuş.

Albümün son iki şarkısında Aykut Gürel ve Gökçe Bahadır iki tane alaturka denemesi de yapmışar.  “Gönül Penceresinden “ ve “Aşkın Kanunu” gibi iki önemli ve popüler alaturka eseri pop ve hatta yer ter rock bir alt yapı üzerine seslendirmiş Gökçe Bahadır. Çok güzel, modern ve neşeli iki cover olmuş.

Ben cover albümleri çok seviyorum, hele bir de aranjörler bu coverlara bir şey kattı mı mutluluktan uçuyorum. Aykut Gürel “Aykut Gürel Presents Gökçe Bahadır” albüm projesinde çok büyük iş yaptı. Bence bu onu bu proje albümleri içinde en iyisi. Zevkle dinlenecek klasiklere yeni tatlar katarak düzenlemiş, Gökçe Bahadır’da muhteşem bir biçimde seslendirmiş. 

Mutlaka bu albümü dinleyin  çünkü:

*Müthiş bir repertuvar var

*Müthiş bir müzikalite var

*Müthiş düzenlemeler var

* Karakteristik bir sesin güzel tınlayan yorumları var

Özetle bu albümü alı, arşivimize koyarak saklamamız lazım. Çünkü canımı sıkıldıkça dinlemek isteyeceksiniz. 


Albümde Yer Alan Şarkılar:


1 - Sensiz Olmaz


2 - Çaresizim


3 - Sana Doğru


4 - Neye Yarar


5 - Sen Yarattın Beni


6 - İçime Sinmiyor


7 - Of Aman Aman


8 - Hayırdır İnşallah


9 - Gönül Penceresinden


10 - Aşkın Kanunu


24.06.2019
FACEBOOK
İNSTAGRAM