İzel - Kendiliğinden Olmalı (Arpej Müzik – 2019)

 İzel - Kendiliğinden Olmalı (Arpej Müzik – 2019)

Uzun bir ara vermişti İzel . Her insanın başından geçebilecek sıkıntılardan geçmiş ve müziği bırakma noktasına dahi gelişti.  Bu uzun aradan sonra “Kendiliğinden Olmalı” adlı bu albümü yayınladı. On iki şarkının yer aldığı, trend soundlar ve duygular içeren bir albüm. En önemlisi ise İzel’in kaliteli ve duygusal yorumunu dibine kadar sunan bir albüm.


Albüm cool bir albüm, standart kafa şişiren pop albümleri gibi değil. Biraz daha olgun bir albüm. Soundlar çok kaliteli, iyi bir pop sound var. Repertuvarda çeşitlilik var. Dans şarkılar da var, damar şarkılar da var. 

Saçmalık adlı şarkı ile açılan albüm çok iyi bir giriş yapıyor.  “Ne bir masal olabildik ne de kahraman” … Sözlerini çok beğendim bu şarkının. Çok samimi ve duygusal, kaliteli bir biçimde çaktırmadan isyan edercesine sorgulayan bir şarkı.  Düzenleme Serdar Ayyıldız tarafından yapılmış. Çok cool bir düzenleme olmuş. 

“Bırakın”  Çelik Erişçi imzalı bir şarkı. Çeliğin doksanlardaki şarkılarını andıran sağlam bir şarkı.  Çok yalın sözlerle yazmış olayı Çelik. Güncel hayatta hepimizin başına gelen nankörlüğü ve sonrasındaki isyanı anlatmış. Türk pop müzik standardının üstünde bir düzenleme kurgusu var. Ritimde modülasyon yapılmış, pop ile alaturka arasında çok sağlam geçişler yapıyor şarkı. Ben özellikle şarkıdaki “Yaşanmaz buralardan, durulmaz buralarda, bırakın ne olur” sözünü beğendim. Vallahi de, billahi de yaşanmaz buralarda ama yaşıyoruz işte, ne diyeyim.

Albümün üçüncü şarkısı albüme adını veren şarkı: “Kendiliğinden Olmalı” . Sözleri Sezen Aksu’ya bestesi Ercan Saatçi’ye ait bir şarkı.   Vals tadında bir beste olmuş. 

“Bizim Ağaç” ile albüm biraz ritimsel anlamda hareketleniyor.  Serdar Ayyıldız’ın albümde ki düzenlemelerini beğendim. Yerinde bir elektronik ve akustik sound kullanmış ve ikisini çok güzel bir biçimde paketlemiş. Ortaya çıkan sound güncel ve on sene sonrada güncel kalacak. İzel sound işinde her zaman iyi işler yapmıştır. Eski albümlerinde de hep güncel soundun üstünde işler yapar ve trendi yakalardı. Bu albümde de soundlar güzel, ancak eski İzel’e göre daha bir olgun,cool ve sakin bir sound var. Albümün sözleri teenager sözler değil. Biraz daha olgun sözler var. Ayrılık şarkılarının ön planda olduğu bir kırgın sevgilinin ağzından söylenen sözlerden oluşan şarkılar içeren bir albüm olmuş.

“Daha Ne Kadar” albümün en trend şarkısı. Eski İzel soundunu ve şarkılarını özleyenlere “işte bu şarkı tam size göre” diyeceğim. Sinan Akçıl albümün en trend şarkısını vermiş İzel’e.

“Fersah” albümün en ticari şarkısı, nağmeli pop şarkılardan hoşlananlar için ideal bir şarkı. Ben kendimi bildim bileli bu nağmeli pop şarkıları sevmem ama bu türünde bir müşterisi var.

“Daha Ne Kadar” ve “Fersah” ile hareketlenen albüm “Yerine Sevemiyorum” adlı Sinan Akçıl şarkısı ile sakinleşiyor. Şarkı tema olarak Gökhan Kırdar’ın “Yerine Sevemem” şarkısını andırıyor. Gökhan klasikleşen bestesinde sevgiliye “yerine sevemem” demişti, Sinan bu bestesinde sevgiliye “Yerine sevemem” diyor.  Güzel bir tema. “Uykum geliyor ama sen gelmiyorsun, niye bir ışık göremiyorum, bu nasıl bir aşk bende çözemiyorum…” güzel bir anlatım olmuş. Sinan’ın kendine has bir slow şarkı tarzı var. Burada da göstermiş o tarzı. Slow bir düzenleme , sazla biraz otantikleştirilmiş bir düzenleme ama iyi bir şarkı.

“Bugün Erkenden” albümde yer alan üçüncü Sinan Akçıl bestesi. Serdar Ayyıldız çok güzel bir düzenleme yapmış. Slow bir şarkıyı altta akan bir ritimle dinlemek her zaman heyecan verici olmuştur. 

Albümde bir tane de cover seslendirmiş İzel. Bu cover Mehmet Güreli’nin bestesi “Kimse Bilmez” . Orijinali slow olan şarkıyı Serdar Ayyıldız’ın başarılı düzenlemesi ile hareketlendirmiş. Ben bu albümde Serdar Ayyıldız’ın düzenlemelerini çok beğendim.  Çok dengeli ve kaliteli düzenlemeler yapmış. Mesela “Kimse Bilmez” de disco bir sound var ama üzerinde pop ile caz arasında küçük dokunuşlar var. İzel’in bu albümdeki cool tarzına çok iyi eşlik etmiş. Albümün soundunun temellerini oluşturmuş diyebilirim. Çünkü albüm arada bazı şarkılarda bunun dışına çıksa da genelde duygusal melodilerden oluşan ve bu melodilerin altında akan cool ritimlerden oluşuyor. 

On altı şarkının yer aldığı albüm dolu bir albüm. Her şarkıdan bir heyecan alıyorsunuz.  Tıpkı doksanlarda ya da öncesinde olduğu gibi ciddi ciddi bir albüm hazırlanmış. İçinde dolu dolu müzik var.

“Efendi” albümde pop – rock sound içeren bir şarkı. Bu şarkıda altta akan ritmin üzerinde orta ritimde bir vokal içeriyor.  Pop – Latin “Yaz Mühürümdür” de albümde bu türe uyuyor. Eğer sakin , baş ağrıtmayan , içinde romantizm içeren, şarkılarda hafif bir ritim içeren yani coşkulu bir hüzün ve sorgu duygusu içeren bir albüm dinlemek isterseniz bu albüm tam size göre.

Albümün kapanış şarkısı “Bi bitmediniz” , gençlere hitap edebilecek türde bir şarkı diyebilirim. Ama günümüz gençleri mi yoksa doksanların gençlerimi o konuda biraz tereddütte kaldım.

İzel’in bu albüme müziğe dönüşüne çok sevindim. Albümde çok iyi şarkı söylemiş İzel. Müziğe ara vermek ona yaramış sanki. Duygusu daha bir artmış şarkı söylerken, bunu albümdeki şarkılarda da yansıttı. Arpej müzik’te güzel bir albüm grafiği hazırlamış. Kapak tasarımında kullanılan bordo renk çok güzel olmuş. İçinden çıkan kitapçıkta yer alan bilgiler, şarkı sözleri CD ve albüm geleneğini hissettiriyor. Belki tek eleştirim şarkı sözlerini net okunmaması. Siyah zemin üstüne flu beyaz metin olmamış.

Bu albümle İzel’in müziğe geri dönmesine çok sevindim ama albüm ile ilgili tanıtım zafiyeti gördüm. Bu durum, bu albümdeki emeklerin boşa gitmesine neden olabilir. İzel’in hem ekibiyle hem de kendi başına biraz daha medyayla haşır neşir olması şarkıları adına albümü adına medyada daha görünür olması sanki bir gereklilik gibi.

Albümde Yer Alan Şarkılar:

1.SAÇMALIK

2-BIRAKIN

3-KENDİLİĞİNDEN OLMALI

4-BİZİM AĞAÇ 

5-DAHA NE KADAR

6-FERSAH

7-YERİNE SEVEMİYORUM

8-BUGÜN ERKENDEN

9-KİMSE BİLMEZ

10-EFENDİ GİBİ

11-YAS MÜHÜRÜMDÜR

12-Bİ BİTMEDİNİZ

24.06.2019
FACEBOOK
İNSTAGRAM