Aşkın Tuna - AŞKIN’ın Şarkıları - Derleme (DMC - 2019)

Aşkın Tuna - AŞKIN’ın Şarkıları -  Derleme  (DMC -  2019)

 

 

Aşkın Tuna - AŞKIN’ın Şarkıları -  Derleme  (DMC -  2019)

 

Müzik dünyasının en üretken şarkı sözü yazarlarından şairlerinden biri olan Aşkın Tuna’nın milyonlar tarafından sevilen klasikleşmiş şarkılarının yeniden seslendirildiği bir tribute albüm olan “Aşkın’ın Şarkıları” çok farklı ve başarılı bir proje olmuş.

Albümün iki önce çıkan özelliği var. Bunlardan biri albümün kapağı. Bu albüm kapağı bir derleme albüm gibi, daha doğrusu bir karışık standart cd gibi kalmış. Bu bir tribute albüm kapağı olmamış, dışardan baktığınızda sevilen aşk şarkılarından oluşan bir karışık albüm gibi gözüküyor.  Biraz daha fotoğraf ya da en azından Aşkın Tuna ile ilgili bir görsel grafik olsaydı keşke. Şahsen albümün kapak grafiğini hiç beğenmedim, çok demode ve orijinallikten uzak geldi bana.

İkinci dikkat çeken şey ise albümde popülist bir zihniyetle seçilmemiş şarkıları seslendirenler. Çoğu genç solist ve gruptan oluşan bir yorumcu skalası var.

On dört Aşkın Tuna şarkısı içeren albümde Betül Demir’in seslendirdiği “Devlerin Aşkı” müthiş oldu. Bu şarkının ardından gelen İrem Derici’nin seslendirdiği “Fırtınalar” da süper olmuş. İrem çok iyi yorumlamış şarkıyı.

Kolpa – Zakkum – Resul Dündar bu albümün alternatif ve rock ayağını temsil ediyor. Kolpa bir klasiği “Rüyalarda Buluşuruz”u coverlamış, Zakkum ise “Güneşimi Kaybettim” . Bu iki şarkı biraz daha cool olmuş, biraz değiştirilmiş gibi. Eski havalarından biraz uzak ama güncel bir sound ve yorumla seslendirilmiş.

Çok fazla beğendiğimi söyleyemem Ayta Sözer’i yi ama bu albümde “Gülü Susuz Seni Aşksız” adlı alaturka klasiğini iyi seslendirmiş.  Albümün en dramatik şarkısı olan bu şarkıda Sözeri bu ruhu verebilmiş. Diyebilirim ki en iyi yorumlanan şarkılar içinde ilk üçte yer almış. Şarkının düzenlemesinde de Emirhan Cengiz çok iyi duygu yakalamış.

Seda Sayan, Ferda Anıl Yarkın’dan klasikleşen “Üzülme”yi seslendirmiş. Fena olmamış ama Seda Sayın cidden artık demode kaldı. Bence Seda artık emekli olsa çok iyi olacak. Şarkının düzenlemesi çok iyi olmuş,  Emirhan Cengiz iyi bir sound yakalamış ama Seda artık bugünün müzik pazarında bu yorum ve tarzla yakışmıyor. Kendisini hiç güncellemedi.

Eli Türküoğlu, Baha ile bütünleşen “Kutupta Yaz Gibi” yi seslendirmiş. Önemli bir şarkı. Çok muhteşem oldu mu, ehh diyebilirim. Çok daha iyi olabilirdi.

Ömür Gedik albümün sürpriz isimlerinden. İlk kez onu bir tribute albümde yorumcu olarak gördüm. Harikalar yarattı diyemem ama şarkıya değişik bir renk katmış.

Sinan Erkoç’un doksanlarda seslendirdiği ve onun en ticari şarkısı olarak akıllarda kalan “Havam Yerinde”yi Fatih Ürek seslendirmiş. Buda garip geldi bana. Emirhan Cengiz, albümün tamamının aranjörlüğünü üstlenmiş, bence albümde en çok salladığı şarkı bu oldu. Düz bir bakkal düzenleme yapmış. Bu sound ve ritmi sanırım ticari olmak adına kullandı ama bence bu sound ve düzenleme Emirhan’a yakışmadı. Bu şarkı albümde daha farklı işlenebilirdi.

Oğuzhan Uğur,  “Ben Adam Olmam” adlı Serdar Ortaç’la bütünleşen şarkıyı seslendirmiş.  Bu çocuğa böyle küt bir şarkıyı vermek bence riskti. Popüler kültürle bütünleşmiş bir figürün bu albümde de yer alması bence saçma, daha doğrusu ana işi müzik olmayan insanların sırf popülerlik yakaladılar diye böyle projelere sokulması bana ters geliyor. Şarkının düzenlemesi biraz caz biraz pop olmuş. Şimdi şunu da söylemek istiyorum, çocuk kendi çapında şarkıyı yorumlamış, kötü de olmamış. Ama caz – pop – rock arasında bir yer kalmış şarkı. Yani beni heyecanlandırmadı.

Elif Kaya, doksanlarda Pınar Aylin’in  ilk seslendirdiği “Deliler Gibi” yi seslendirmiş. Çok samimi söyleyeyim, Oğuzhan’dan sonra lokum gibi geldi bu kızın sesi. Çok sıcak, samimi bir yorum katmış şarkıya.  Selim Çaldıran düzenlemeye cool bir hava katmış, dört dörtlük olmuş. Süper kaliteli ve sıcak bir düzenleme ve yorum olmuş. Albümün en iyi şarkılarından biri olmuş.

Zafer Peker ile bütünleşen, “Sensiz Sabah Olmuyor” şarkısını Anıl Durmuş coverlamış. Bu çocukta Survivor yarışmasında adını duyurmuştu. Kötü bir sesi yok, ama bu şarkıda Zafer Peker’in etkisinde kalmış ve onu taklit etmiş. Ondan Anıl’ı tam olarak değerlendiremedim. Şarkıda özellikle nağmelerde Zafer Peker’in ilk yorumunun etkisinde kalmış.  Düzenleme de sönük kalmış.

Albümde sınıfı yüksek notla geçen yorumcular:

Betül Demir – İrem Derici -  Ayta Sözeri – Kolpa – Elif Kaya olmuş. Bu yorumcular şarkılara fazlasıyla duygu katmışlar.

Özetle değişik bir tribute albüm olmuş. Stratejik olarak gençlere daha fazla yer verilmesi çok iyi bir düşünce ama aralarında popüler kültürün ortaya çıkarttığı biraz da müzikle alakası olmayan genç isimlerin sokulması bence olmamış.

Aşkın Tuna’nın yüreğinden çıkan bu on dört şarkının tamamında muhteşem şarkılar, hepsi de klasikleşmiş ve adeta müzik piyasasını yerinden oynatmış dönemlere damgasını vuran şarkılar. Bu şarkıların yeni nesil tarafından yapılan düzenleme ve yorumlarını içeren bu tribute albüm  fazlasıyla sınıfı geçti. Ama içinde bazı “keşkeler” var.

Mutlaka dinleyin, güzel bir cover proje albümü olmuş. Özellikle İrem Derici – Betül Demir -  Ayta Sözeri ve Elif Kaya şarkılara yeniden hayat vermiş.

Albümde Yer Alan Şarkılar:

1 – BETÜL DEMİR – DEVLERİN AŞKI BÜYÜK OLUR

2 – İREM DERİCİ – FIRTINALAR

3 – TUĞÇE KANDEMİR – GÜLÜ SOLDURMAM

4 – KOLPA – RÜYALARDA BULUŞURUZ

5 – ZAKKUM – GÜNEŞİMİ KAYBETTİM

6 – RESUL DİNDAR – GİTTİĞİNDE ANLADIM

7 – AYTA SÖZERİ – GÜLÜ SUSUZ SENİ AŞKSIZ

8 – SEDA SAYAN – ÜZÜLME

9 – ELİ TÜRKOĞLU – KUTUPTA YAZ GİBİ

10 – ÖMÜR GEDİK – AŞKIM

11 – FATİH ÜREK – HAVAM YERİNDE

12 – OĞUZHAN UĞUR – BEN ADAM OLMAM

13 – ELİF KAYA – DELİLER GİBİ

14 – ANIL DURMUŞ – SENSİZ SABAH OLMUYOR 

28.11.2019
FACEBOOK
İNSTAGRAM