Nihan Akın: “Tribute Albümlere Hep Aynı İsimleri Ekliyorlar”

Nihan Akın: “Tribute Albümlere Hep Aynı İsimleri Ekliyorlar”

“Klibin Ardından Hastanelik Oldum, Hastalığım 45 Gün Sürdü”

Evde oturup makaleler okuduğum bir akşam “Öve öve bitiremediğimiz insanları bir anda hayatımızdan söve söve def ediyoruz” diye bir söz okudum. O sözü okuduktan sonra “Mevzuya Gel” şarkımın sözleri dilimden dökülmeye başladı. İlham geldi o an ve biri bana onları yazdırdı sanki. Klipte de 5 saat araba kullandım. Üstelik dizilerde kullanılan 50 - 60 yaşlarında bir arabaydı. Şarkı bana gitme hissi uyandırdı ve araba sürmek istedim. Polonyalı bir model eşlik etti. Çok soğuk bir havaydı ve klibin ardından hastanelik oldum zatürre olmaktan döndüm. 45 gün sürdü hastalığım. Ben de “Bu aralık ayında neden dışarıda klip çektim ki?” diyerek pişman oldum.

Nihan Akın: “Tribute Albümlere Hep Aynı İsimleri Ekliyorlar”

“Duy Beni’ Yabancı Ülkelerde Hit Oldu”

“Duy Beni” şarkımın sözü müziği bana ait. Kanada’dan, Arjantin’den, Avrupa’dan mesajlar aldım. “Sözleri anlamıyoruz, ama şarkıyı duyunca kendimizi tutamıyoruz” diye yazdılar bana. Ben bunu birine sordum “Evrenin notalarına dokunmuşsun, bu olabilir ama çok enderdir” dedi bana. Avrupa konserleri yapıyoruz orada da 3500 kişilik salonlarda insanlar şarkıyı ezbere söylüyorlardı. Kolaya da kaçabilirdim ama zor olanı yapıyorum, hem kendi söz müziğimle çıkıyorum, hem de çalınanların dışında farklı bir şey yapıyorum. Cesaret bu. “Duy Beni” klibimi de kendim yönettim. Hatta annemi oynattım klipte. Annem, babam, kız kardeşim beni izlemeye gelirler genelde. Klipte de oradalardı. Anneme bir baktım “Şu annen sana demedi mi? kısmında bir parmak sallasan” dedim. Kabul etti geldi, o anda doğaçlama gelişti her şey.

“8 Dilde Şarkı Söylüyorum”

Sahnede sekiz dilde şarkı söylüyorum. Bir orkestrada edindim bu yeteneği. Bir ara Rönesans Orkestrası’nda şarkı söyledim. Çok fazla kongre yapan ve uluslararası işler yapan bir orkestraydı. Sahne alıyorduk. Tüm ülkelerden insanlar geliyordu.  Mesela bir gün Japon kongresi işi aldım. Ceolarının çok sevdiği bir şarkıyı rica ettiler. “Eyvah, Japonca şarkı nasıl söyleyeceğim?” diye düşündüm. Sonra Türkçe bilen bir Japon buldum. “Bunu bana Latin harfleriyle yazman lazım” dedim. bir ay çalıştım ve sonra şarkıyı söylediğim zaman Japonca bilmediğime inanmadılar. Çok hoşuna gitti Japonların da.   

Nihan Akın: “Tribute Albümlere Hep Aynı İsimleri Ekliyorlar”

 “Tribute Albümlere Hep Aynı İsimleri Ekliyorlar”

“Olmaz Olsun”u 2017 yılında Özgür Adıgüzel ve Kanun Yıldırım’la beraber yaptık. Hiç coverlanmamış bir şarkıydı. 40 yıl sonra ilk defa coverladık. Hasan Kuyucu yönetmenliğinde Atina’da klip çektik. Sonunda da Sezen Aksu’nun orijinal plağının kaydı var. Sezen Aksu’dan izin istedik “Tabii ne demek kullanın” dedi sağ olsun. Aslında tribute albümlerde yer almayı çok isterim. Mesela Yıldız Tilbe’nin albümünde yer almayı çok isterdim. Bu tribute albümlere de nasıl giriyorlar ben de merak ediyorum. Hep aynı isimleri ekliyorlar.

“Fuat Güner Bana Albüm Yapmayı Teklif Etti”

İlk albümüm Fuat Güner prodüktörlüğünde yayınlandı. Şanslı günlerdi. Vokallik yapıyorken “Sesinde solist tınısı var, arkada kaybolmana gerek yok sana albüm yapalım” dedi Fuat Güner. “Prodüktörlüğünü de ben yapacağım, şarkıları seçelim” dedi. “Üzgünüm” de elimde olan bir şarkıydı. Murat Güneş konservatuvardan arkadaşımdı ve “Bir gün albüm yaparsan sana hediyem olsun” demişti ve şarkıyı bana vermişti. Şarkıyı tek seferde okudum. Fuat abi “Hemen çık” dedi. “Ne oldu, okuyamadım mı?” dedim. “O kadar samimi okudun ki bir daha okumana gerek yok” dedi. Sonra şarkı patladı. Her yerde ben vardım. 

28.10.2019
FACEBOOK
İNSTAGRAM