EMRE ALTUĞ - Dudak Dudağa (D.S.M. - 2004)

EMRE ALTUĞ - Dudak Dudağa (D.S.M. - 2004)
Türk popunun son yıllarda yükselen ivmesi Emre Altuğ bir buçuk yıl sonra müzik marketlere sunduğu "Dudaktan Dudağa" albümünde önceki albümünde başlattığı başarılı çizgisini devam ettiriyor. On bir şarkının yer aldığı albümde dikkat çeken unsurlar yarıdan fazlası başarılı olan bir repertuar , güzel bir sound olurken , bizişaşırtacak düzeyde karşımıza çıkan ise albümün baskısında meydana gelen amatör hatalar olmuş. Önce çoğu pozitif unsur taşıyan albümün bu güzelliklerini dile getirelim.Albümün ilk yarısı nerdeyse yüzde yüze yakın bir başarı ile çıkıyor karşımıza.Akılda kalıcı bir melodi olan "Bu Kadar mı ?" iyi bir yaz çıkış şarkısı olarak karşımıza çıkarken , onu takip eden "Zalim Kuş" melodik yapısı ve son bir yılda ülkemizde sık sık adını duyduğumuz Yunanlı bestesi Sotis Volanis'in bestesi "Su Gibisin" pop alaturka havası ile albüme müthiş bir giriş sağlıyor.Albümün dördüncü şarkısı Abidin'in albümüne giren ama para konusunda anlaşılamayınca onun albümünde Emre Altuğ'un albümüne transfer olan "Gözünaydın Yar" . B u şarkı da çok sağlam bir slow şarkı olarak akıllarda kalmayı başarıyor."Gözünaydın Yar" ileriki dönemlerde Emre 'nin albümünü ivmelendireceği garanti olan şarkıların başında geliyor. Albümün beşinci şarkısı pop Alturka havası ile karşımıza çıkan "Beni Mi Buldun" , club bir düzenlemeye sahip olan "Kal" ile tamamlanan albüm her şarkısı ile dikkatleri çekmeyi başarıyor.İlk yarıda yer alan altı şarkının dikkat çeken bir diğer özelliği de albümde yer alan bu şarkıların albümün düzenleme ve ritim yönünden heterojen bir biçimde dağılmaları olmuş.Albümde Latin , Alaturka , Slow Ballat , Club modunda şarkıları fazla bu tarzların içine dalmadan dinlemek mümkün.İlk etapta dezavantaj olabilir mi ? sorusunu akıllara getiren bu dağılım da , aranjörün şarkılara bu ritmik özellikleri birer lezzet olarak fazla derinlere girmeden sunduğu için , her biri ayrı renge sahip , bağımsız ama birbirinden ayrık düşmeyen altı şarkıyı dinleme fırsatını buluyor albümü satın alan dinleyici. Albümün ikinci yarısı albüme adını veren şarkı , "Dudaktan Dudağa" ile açılıyor.Melodik yönü ile akılda kalıcı ve kolayca ezberlenebilen bir nakarata sahip bu şarkıda dikkat çeken bir diğer şey ise Emre Altuğ'un önceki albümünde yakaladığı seksüel havayı besleyecek nitelikte sözlere sahip olması. "Aşk-ı Kıyamet" başarılı sözleri ve pop – alaturka düzenlemesi ile dikkat çekerken , albümün ikinci alaturka şarkısı "Ayrlık Majör" İskender Paydaş'ın Mirkelam ile denediği daha sonra Yalın'ın üstüne konduğu o ilk dönem pop – alaturka soundu taşıyor.Önceki albümünde yer alan "Fani Dünya" adlı şarkısını sevenler Emre'nin bu şarkısını da beğenecekler. Sona doğru gelirken düşük ritimli "Türk Filmi" ve Kayahan'ın "Aman" adlı bestesi üzerine yapılan bir varyasyon olan "Aşk Çiçeği" nde Emre 'nin ilk rap denemesini dinliyoruz.Rap başlayan daha sonra ki bölümde melodik olarak karşımıza çıkan "Aşk Çiçeğim" albümde şu ana kadar dinlediğimiz şarkıların yanında biraz vasat kalırken , bestenin yapısından çok düzenlemesi ve soundu ile dikkatleri çekmeyi başarıyor. Kapanış şarkısı olarak "Beni mi buldun" un remixini dinlerken keşke "Gözünaydın yar"ında remixi olsaydı diye düşünüyoruz kendi kendimize. Sonuç olarak 2004 yılı içinde üretilen ve içinde en fazla iki tane hit barındıran vasat albümlerin dışında bir hava ile karşımıza çıkan ve en az –6- / -7- hite sahip bir albüm olan "Dudaktan Dudağa" dinlenmesi gereken bir albüm olarak karşımıza çıkıyor.Başarılı soundu ile , melodik ve tam yaz havasında ki ritmik şarkıları ile ve her şeyden önemlisi bir kez dinlendikten sonra atılacak bir albüm olmaması bu albümü farklı kılıyor. Bunca pozitif özelliğe sahip bir albüme imza atan Emre Altuğ'da dikkat çeken iki önemli şey ise yorumcunun şarkılarında çok tiz tonlara çıkması oluyor.Evet bu tizliğe çıkabilecek bir yeteneğinin olduğunu göstermesi güzel ama bence Emre biraz daha pesten okusaydı şarkılarını daha bir sıcaklık yakalayabilir ve yorum daha bir iç gıdıklayıcı olabilirdi. Gelelim affedilmez hatalara , Emre'nin hiçbir suçu olmadığı kesin olan tamamen fabrikasyon hataları olan bu iki önemli şey ise son yıllarda nerdeyse hiçbir albümde karşımıza çıkmadı.Bunlardan bir tanesi albümün nerdeyse en baba şarkısı olan "Gözünaydın Yar" da çıkıyor karşımıza.Şarkıya kendinizi tam kaptırmış giderken şarkının finaline girerken şarkının pat diye kesildiğini görüyor ve şaşırıyorsunuz, aynı şey albümün c.d nin ikinci yarısında da meydana geliyor.Bir diğer hata ise albümün kartonetinde "Su Gibisin" – "Gözünaydın Yar" ve "Aşk-ı Kıyamet" adlı şarkıların accapellalarının ( çıplak müziksiz vokallerinin ) yer aldığı iddiasının albümü açtığımızda gerçek olmadığını görüyor ve şaşırmamızla ortaya çıkıyor. Türkiye'de ilk defa gerçekleşecek olan böyle bir uygulamanın öncüsü olmak adına büyük bir başarıya imza atılacakken , şarkıların daha fazla beğenilmesi amacıyla D.J. ler tarafından çeşitli yerlerde çalınmak üzere remixlerinin yapılması bakımından müthiş bir fırsat olan bu uygulama kaçırılırken bir yandan bir ürünün üzerinde yazılı olan bir vaadin gerçekleşmemesi ile tüketicinin de kandırılması olayı ile de karşı karşıya kalıyoruz. Öte yandan bir şarkının vokalinin cd de yer alması sonucunda o vokale yapılacak olan serbest remixlerin de telifsel durumu acaba nasıl değerlendirilir ? sorusunu da kendimize sormadık değil , ama daha Türkiye'de bu tarz soruları sormak çok erken deyip geçtik. Bu küçük şeyleri bir kenara atarsak çok başarılı bir albüme imza atan Emre Altuğ'un popüler Türk müziğinde ki yoluna tam gaz devam ettiğinin söylemek gerek, eğer böyle gider ve santradan gol yiyen kaleci misali hatalara gebe kalmazsa önceki albümde ki iddiamız olan Emre'nin Türkiye'nin en önemli starı olma yolundaki gidişini hiçbir şeyin durduramayacağı tezimizi bir kez daha yinelemekte ne kadar haklı olduğumuzu anlayacak herkez. Albümde Yer Alan Şarkılar : Bu kadar mı Zalim kuş Su gibisin Gözünaydın yar Beni mi buldun Kal Dudak dudağa Aşk-ı kıyamet Ayrılık majör Türk filmi Aşk çiçeğim (Aman) Beni mi buldun (Remix)
01.01.2009
FACEBOOK
İNSTAGRAM