GÜLBEN ERGEN - 2006 ( Seyhan Müzik - 2006)

GÜLBEN ERGEN  - 2006  ( Seyhan Müzik - 2006)
Gülben Ergen'in bu adı dahi olmayan albümü birkaç dinledik, her dinlememizde ortaya çıkan sonuç aynı oldu…. Uykumuz geldi… Genel olarak baktığımızda mıy mıy , tın tın tın giden birbirine benzeyen orta tempoda sıralanan şarkıların yer aldığı bir konseptle karşılaştık. Ammmaaaa bu asla bu albümün kötü bir albüm olduğu anlamına gelmiyor, çünkü albümde bir şeyler var , var ama bunu ortaya çıkartmak için iyi bir promosyon yapılarak insanların kafasına bastırılması gerekiyor. Yani iyi bir klip,iyi promosyon vs. vs… Oysa önceki albümünde Gülben mükemmel besteler yorumlamıştı. Bir "Abayı Yaktım" bir "Elveda" "Uçacaksın" gibi Hitler yok bu albümde onu peşin söyleyelim. Peki bu albümde ne var ? Hatırlar mısınız bir reklam vardı "Siz hala ninenizin margarinini mi kullanıyorsunuz" diyordu. İşte bu albüm de de aynı şey ninelerimizin besteleri var..Bu ninelerin bazıları iyi besteler verirken bazıları ise markadan yemeye devam etmiş. Şimdi meseleyi açalım. Albümde dikkat çeken şarkılar var, ama bunlar maalesef vasat hatta kötü düzenlemelerin gölgesinde kalmış, bir de biraz da Gülben Ergen'in yorumunun altında ezilmiş. Buda ne demek derseniz Gülben önceki albümünde vokal ve şanlarını daha muntazam sunmuştu, bu albümde sanki biraz daha az çalışmış. Ama albümün en büyük sıkıntısı düzenlemelerde ! Baştan sona kadar dinlediğimizde orta tempoda akıp giden, benzer ritimlerde akan, mixinde demode diyebileceğimiz bir sounda ve hem ritim olarak hem de partisyon olarak son derece demode bir yapı ile karşılaşıyoruz, tüm bunlar maalesef içinde iyi bestelerin olduğu bu albümü zora sokmuş. Gelelim repertuara : - Yani : Sözleri ile ilgi çekse de beste ve düzenleme olarak maalesef A1 olmayı hak etmeyeb vasat bir şarkı, - Mış Gibi : Düzenlemede demode de olsa bas partileri biraz da miskin etkisi ile daha fazla duyulunca şarkı disko etkisi yaratıyor. Sakin , cool bir şan partisi ve rahatlıkla vasatın üzerine çıkabilen bir şarkı. - Amor : Bu albümün yıldızı Şehrazat'ın güzel bir bestesi. Melodik yönü ile kolayca akılda kalan tam Gülben'lik bir şarkı.Düzenlemenin yalınlığı ilgimizi çekiyor, sound olarak iyi işlere imza atan Emre Irmak nedense bu albümde biraz ürkek davranmış.Ama buna rağmen neşeli , şirin bir şarkı çıkmış. - Belki : Albümün ikinci başarılı Şehrazat şarkısı.Özellikle sözleri çok başarılı ve farklı.Aşkı istemeyen , aşkı ret eden bir kişinin kendi içinde yaşayabileceği çelişkiler mükemmel bir biçimde dile getirilmiş, buna Emre Irmak'ın bossanova ve yer yer caz kokan düzenlemesi eklenince ortaya gayet kaliteli bir iş çıktı. - Ben Olsaydım: Metin Özülkü'ye ait bir beste olduğunu daha introsundan tanıdığımız şarkı için keşke düzenlemesi daha başarılı olsaydı diyoruz. Sound olarak dökülen bu albümün en sounda ihtiyaç duyulan şarkılardan birisi, bu şarkı bir pop Latin dance olsaydı eminim uçardı. Ama maalesef Taşkın Sabah'ın bu konuda sunduğu sound bizi biraz düşündürdü. Düşük soundu ve vasat düzenleme kalıplarıyla şarkı maalesef vasatlaşıyor. - Lay Lay Lay Lalay : Yine introsundan bestecisini tahmin edebileceğimiz bir şarkı, tam bir Yıldız Tilbe bestesi., hafif kırsal, hafif özgür hafif oryant… Ve yine klasik müzik kalıplarından uzakta bir şarkı. Özellikle nakarattaki "La lalay lalay" bölümü ile şarkı kolayca akıllarda kalıyor, asla bir sanat eseri değil, ama ticari açıdan bakıldığında beğenilecek ve Gülben'e istediği etkiyi getirecek bir şarkı. Ama albümün geneli için yaptığımız eleştiri bu şarkıda daha da belirginleşiyor. Bu nasıl bir ritim ve sounddur yahu ? Hele o bass kick tam Allah'lık yani Taşkın Sabah biraz daha sıksa kendini taverna yapacak şarkıyı. Maalesef önceki albümünde "Uçacaksın" daki sound nere bu albümün soundu nere … Çok yazık ! - Yalnızlık : Ağır kasvetli ve Gülben'in vokaline konan filtre effect ile sıkıcı olan bir şarkı.Tabii ki yalnızlığı işleyen şarkıların ticari değeri yüksek olur ama biz sıkıldık bu şarkıyı dinlerken,bunda en büyük etken ise şarkının vasat düzenlemesi olmuş. - Aşksın Sen : Albümü incelerken maşallah medyatik besteciler geçidi gibi bir şeyle karşılaşıyoruz.Bu şarkı da Yalın'a ait. Bu yönü ile albümde Gülben Ergen'in hiçbir masraftan kaçınılmamış, bütün markalar tek tek dizilmiş….Yalın'ın şarkısı kendi albümünde yorumladığı şarkılardan alakasız, nakaratı dikkatleri çeken ve akıllarda kalan bu şarkı da düzenleme olarak dökülüyor ! Albümün bu dakikalarında bu vasat düzenlemelerinde etkisi ile yaz uykusuna yatabiliyor dinleyici. Akılda kalan nakaratı dışında başka bir özelliği ile dikkat çekemeyen bu şarkıyı bir Nazan Öncel bestesi takip ediyor. - Olta : Her zamanki gibi sıra dışı ve popüler müziğe farklı kavramları getirerek adeta soluk aldıran Nazan Öncel bu şarkısında da dikkati çekmeyi başarıyor. Bu farklılığı her şeyden önce kendi şarkılarını kendi aranjörüne yaptırarak yakalayan Öncel bu sıkıcı soundlarla dolu olan albümde kendi şarkısını kendi aranjörüne yaptırarak da sıyrılmayı başarıyor. Neşeli ve şirin bir şarkı olan "Olta" ön plana çıkacak şarkılardan biri olduğunun sinyallerini veriyor, düzenlemesi öyle ahım şahım olmasa da diğer sıkıcı Taşkın Sabah düzenlemelerinden daha iyi olan "Olta" albümün en iyi tınlayan birkaç şarkısından biri . - Nihayet : Gülben Ergen'in yorum olarak çuvalladığı şarkılardan biri, nedense bu şarkıda sıcaklığını verememiş, ne yalan söyleyeyim sıkıcı bir şarkı… - Bu Gece : Albümün en pop kokan şarkısı, vallahi iyi ki de var , yoksa albüm şu şarkıya aynı tempoda giden gide uyutacaktı, öyle diyoruz ama iyi başlayan şarkı ortalara gelirken yine düşüyor..Şarkıyı dinlerken sanki bu şarkı dinleyicilere söyleniyormuş gibi bir hava yaratıyor, sanki konser bitmiş Gülben dinleyicilerine "sizinle aşka geldim bu gece" diyor ya da tam tersi dinleyiciler bunu söylüyor. Anlam olarak böyle bir şarkının bu albümde ne işi var anlamadık, kimi hedef kitlesine alıyor oda belli değil, albümün içerik olarak en vasat şarkısı olan bu şarkı ile beraber albümün sonlara doğru çuvalladığının da en büyük kanıtı. - Bile Bile :. Albümde ne işi var dediğimiz şarkılardan bir tanesi daha… Belli ki Mete Özgencil'e ait bu şarkıda bestecinin entelektüel marka kimliğinden faydalanmak sitenmiş ve öylesine albüme konmuş.. Gülben Ergen ile uzaktan yakından alakası olmayan bir şarkı formatı, son derece vasat bir düzenleme ve sonlara doğru tek kelime ile çuvallayan bir albüm ! Sonuç mu ? Şehrazat bu albümün kraliçesi, Sezen aynı cepten yemeye devam ! Taşkın Sabah bu albümde düzenlemelerde tek kelime bizi şok etti , Repertuarı zengin bir albüm ama sadece isim oldukları onlardan alınan şarkılarda gereksiz para harcanmış, Şarkıların bu vasat düzenlemeleri ile kendiliğinden öne çıkmaları çok zor , iyi promosyon ve klip şart olacak… Önce çıkan şarkılar : "Amor" – "Belki" – "Lay La Lay Lalay" – "Olta" – Bunun dışında "Mış Gibi – Aşksın Sen" de vasatın üstüne çıkmayı başarıyor.Düzenlemesi daha iyi olsaydı "Yalnızlık" ve " Ben Olsaydım" da banko olurdu. Genel olarak vasatın üstüne çıkmayı başaran bu albümün en büyük sıkıntısı düzenlemeler ve soundu Albümde Yer Alan Şarkılar : Yani Mış gibi Amor Belki Ben olsaydım Lay la lay lalay Yalnızlık Aşksın sen Olta Nihayet Bu gece Bile bile
01.01.2009
FACEBOOK
İNSTAGRAM