YEŞİM SALKIM - Bazen ( D.M.C. - 2006)

YEŞİM SALKIM -   Bazen  ( D.M.C. - 2006)
Uzanlar T.M.S.F. , Seyhan Müzik derken müzikal kariyerinde ciddi bir duraklama yaşayan Yeşim Salkım "Bazen" albümünde Şehrazat ve Sezen Aksu 'nun şarkıları ile çıktı karşımıza. Kapak tasarımından , kartonetine kadar pek çok alanda muntazam hazırlanmış bir albüm olan "Bazen" in şarkılarını dinlerken Şehrazat'ın etkilerini fazlası ile hissedebiliyorsunuz. Yorumcu olarak gayet güzel bir performans çizen Salkım ise şarkıların pek çoğunda pes tonlar ve diyafram ile şarkı söyleyerek yer yer Ajda Pekkan'ın havasını verdi ki kendisine en yakışanı yaptı. Sıfır şarkıların yanında sevilen üç tane de ceverı da yorumlayan yorumcu bu coverlarda düzenlemelerden kaynaklanan sıkıntıdan dolayı istenen havayı veremese de sıfır şarkılarda daha hoş bir tını sundu. Genel olarak albüm için şunu söylemekte fayda var , albümde öyle fazla ticari şarkı yok, biraz daha ağır , biraz daha seksenli yılların tınısını içeren kentli şarkılar var. Bunda şüphesiz Şehrazat'ın katkısı çok büyük, şarkılarından kentlilere daha iyi seslenebilen Şehrazat bu albümde ki şarkıları ile bunu daha da gösterdi, yani albümde modern bir şan tınısı, modern kavramlar ve modern düzenleme teknikleri var. Buna en somu örnek albüme adını veren "Bazen" , " Tutuştum" , "Tutamazsın" bu şarkıların nakarat ve intro melodi ve düzenlemeleri seksenli yılların Julio İglaseas tınısında, günümüz için biraz demode kalabilecek bir tını ama çok başarılı ve hoş. Eskiden zenginler bu formatta ki şarkıları dinlerken yirmi kadar sene sonra 2006 yazında zengin gençler "Çakkıdı" türü şarkı ve düzenlemeler dinlemeye başladılar. Bana sorarsanız Yeşim'in bu tınısı daha güzel,en azından daha somut , daha melodik … Ama keşke düzenlemeleri yapan Emre Irmak sound konusunda kendisini biraz daha geliştirebilseydi, kötü değil, albümün soundu ortalama sound yani sınıfı geçebilecek bir sound, ama özellikle o üç şarkıda ki seksenli yılların havası keşke canlı enstrümanlarla destekleyebilseydi… Bir de albümün diğer şarkılarında kullandığı elektronik sesler biraz daha tını olarak yapma kaldı .. Yine de Emre iyi bir iş çıkarttı çünkü şarkıların iskelet düzenlemeleri başarılı, buna bir diğer örnek "İyi ki yaşadım" da kurgulanan yaylı partisyonlar, yine seksenli yılların şana paralel giden yaylıları dinliyoruz. Düzenlemeleri ile sınıfı geçen albümde tutku yaratan şarkılara gelince, işte orada biraz duraklıyoruz, çünkü şarkılardan özellikle slow olanlar bayağı dolu şarkılar, ritmik olanlar ise biraz daha durgun, daha doğrusu ritmik şarkılar öyle bir fast food havasında değiller. Albümün en güzel şarkısı "Hiçbir Şey Eskisi Gibi Olmaz" son derece yalın, güzel ve her şeyi net bir biçimde anlatan sadece aşklar için değil hayatın her yönüne uygulanabilecek bir şarkı… Hoş bir slow , bestenin melodik yapısı ve düzenlemenin balat kokusu bu şarkıyı albümün en başarılı şarkısı yapmış.Back vokaller, Yeşim'in vokali… Kısacası her şey yerli yerinde. Coverlarda istediğimiz nüansı alamadığımız albümde eğer coverlara daha ticari ya da orijinallerine daha sadık düzenlemeler yapılsaydı bu iş farklı bir yere giderdi, Ajda Pekkan'ın ilk yorumladığı "Yazık Olur" en kötü cover düzenlemesi, Fransız Chansonlarına özenilerek kurgulanan yorumda maalesef Salkım hiç kendisi değil, hiç sıcak değil ve her şeyden önemlisi konuşma bölümünde son derece yapmacık ! Albümün kapanışında karşımıza çıkan iki Sezen Aksu coverı "Tutuklu" ve "Kusura Bakma" da aranjör olarak Kıvanç K . nın adını görünce sevindik, bu adam bu şarkıları uçurur müthiş dance düzenlemeleri yapar dedik , ama maalesef yanıldık, Kıvanç K'ya bile yakışmayan son derece vasat düzenleme ve kurgular çıktı… Albümün dikkat çeken diğer şarkısı "Seni Seviyorum" ve vals özellikler taşıyan "Sevgilim" ise hem tını hem de duygu olarak insanı farklı yerlere götürüyor, Sıfır Sezen şarkılarından "Erguvan" ise düzenlemede biraz garip tınlıyor, marş gibi tromolo davullar introyu gereksiz bir biçimde renksizleştirdi, buna bir de alakasız devam eden şarkının orta bölümü eklenince ne yalan söyleyelim ısınamadık, bu bizim genç aranjörlerin farklı olmak triplerinin bir ürünü olan bu düzenleme maalesef şarkının heyecanını öldürmüş,zaten karışık ve formsuz olan Sezen Aksu bestelerinin birde öyle karışık düzenlemelerle kurgulanması daha da alakasız işler çıkartıyor ortaya maalesef…A'sı farklı, B 'si farklı daha sonra dönüşte ki aynı "A" yine farklı düzenleme değil cümbüş. Son zamanlarda Sezen düzenlemelerinde karşımıza çok sık çıkan bu yapı kısmide olsa bu "Erguvan"da da çıkıyor. Ne yalan söyleyelim öyle fazla bir heyecan alamadık bu şarkıdan. Sonuç olarak iyi şarkı söyleyen bir Yeşim Salkım ile karşılaştığımız bu albüm için ortada bir iş demek daha mantıklı olur , ne çok iyi ne de çok kötü bir albüm, repertuarda eğer coverlar daha iyi düzenlenseydi iş o zaman dört dörtlüğe yakın olabilirdi ama renksiz coverlar , kaliteli ama ticari değeri az olan yeni besteler derken Yeşim Salkım için zor bir maraton diyebiliriz. Albümün tartışmasız en güzel şarkısı "Hiçbir Şey Eskisi Gibi Olmaz"… Albümde Yer Alan Şarkılar Bazen Erguvan Tutuştum Hiçbir şey eskisi gibi olmaz Tutamazsın Yazık olur İyi ki yaşadım Seni seviyorum Sevgilim Kusura bakma Tutuklu
01.01.2009
FACEBOOK
İNSTAGRAM